منتدى طريق الهدى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى اسلامي هادف

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ياترى فى صاحب كده فى الزمن ده

كاتب الموضوعرسالة
الارسول الله

ياترى فى صاحب كده فى الزمن ده Default6
الارسول الله

ذكر عدد الرسائل : 909
العمل/الترفيه : كرة القدم

ياترى فى صاحب كده فى الزمن ده Empty
مُساهمةموضوع: ياترى فى صاحب كده فى الزمن ده   ياترى فى صاحب كده فى الزمن ده I_icon_minitimeالأربعاء أبريل 08, 2009 6:17 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا النهارده جايبلكم موضوع جديد من الحياه الواقعيه هنعرف منه الاصحاب شكلهم ايه فى الدنيا دى
بدايه قصتى اتنين شباب واحد من مصر وواحد من اسكندريه ركبوقطر واحد من غير ماحد فيهم يعرف التانى نزلو اتقبلو على
طربيظة قمار وكل واحد فيهم معاه جنيه واحد بس

لعبو وكسبو فلوس كتير اوى صاحبه بتاع مصر خسر كل فلوسه الى كسبها راح لصحبه بتاع اسكندريه قالو احنا ركبنا قطر واحد ودخلنا على الطربيظة مع بعض وكسبنا كل الفلوس دى مع بعض رغم ان كل واحد فينا كان معاه جنيه واحد بس وكسبنا كل الفلوس دى وانا خسرت كل فلوسى ومحتاج منك فلوس علشان اعوض خسارتى صاحبه بتاع اسكندريه رد قالو خود الفلوس الى انتا عاوزها وعوض ال انتا خسرته واخد الفلوس ولعب وكسب فلوس كتيرة اوى وصحبنا بتاع مصر فى لحظة خسر كل فلوسه وقرر انه يروح لصحبه بتاع مصر يرد منه الفلوسش الى واخدها منه علشان يلعب تانى ويعوض راح وطلب الفلوس صحبه بتاع مصرمن حسن اخلاقه وكرمه اداله فلوس بذياده علشان يعوض زى ماهو عاوز ومرة فى مرة بقى عندهم فلوس كتير اوى وفتحو مشاريع وبقى عندهم شركات وعربيات وفى لحظة تنيا بغدر الدنيا صاحبنا بتاع مصر خسركل فلوسه تانى وخسر مشاريعه وعربياته وكل حاجة وفى اللحظة دى افتكر صحبه بتاع اسكندريه وقرر انه يروحله ياخود منه فلوس علشان يعوض ويبنى نفسه من جديد راح لصحبه بتاع اسكندريه وحكاله قصته واداله الفلوس الى هو عاوزها علشان يرجع زى الاول صحبنا بتاع مصر وهو قاعد مع صحبه بتاع اسكندريه لقى صورة بنت جميله فى بيته وقال لصحبه انا كان نفسى اتجوز واحده زى دى ياما اتمنيت واحده فى جمالها صاحبه بتاع اسكندريه قاله دىمراتى صحبه بتاع اسكندريه جاله احساس انه قال كلام غلط وفى عنيه الحزن صاحبه بتاع اسكندريه اخد باله من نظرة عنيه وحس بيه قرر انه يطلق مراته علشان شاف فى عيون صحبه بتاع مصر الاعجاب ونه هيكون سعيد معاها وطلق مراهته وجوزها لصحبه وحرم نفسه من ساعدتها علشان يرضى صحبه بتاع مصر ومرت الايام والسنين وصحبنا بتاع اسكندريه خسر كل فلوسه ومشاريعه وكل حاجة فى الدنيا وبدون تفكير راح لصحبه بتاع مصر علشان يساعده فى محنته راح وقال لبواب بيت صاحبه بتاع مصر قول لصحبى بتاع مصر صحبك بتاع اسكندريه عاوزك فى موضوع مهم راح البواب وقال الكلام ده لصحبه بتاع مصر رد عليه وقاله ارميلو شويه فلوس وقوله مايجيش هنا تانى راح الابواب ورمى له شويه فلوس وقاله ماتجيش هنا تانى استغرب وبقى مش مصدق نفسه ومشى وهو زعلان وحزين على الدنيا دى ومستغرب ازاى صحبه الى وقف جنبه وساعده وحرم نفسه من ساعدته ويكون السبب فى ال هو فيه ده كله يعمل فيه كده وهو ماش وبيكلم نفسه قابله رجل عجوز فقرر انه يفضفض ويحكى للراجل ده علشان يتعلم منه ومن كبر سنه ويزيح الى جواه سمع العجوز قصة صاحبنا بتاع اسكندريه وصعب عليه وقاله انا عندى مكتبه مقفوله من خمسه وعشرين سنه افتحها واشتغل فيها وابنى نفسك من جديد وارجع زى ماكنتش والرزق الى يجلنا بالنصف وقسمة العدل مابينا عجبته الفكرة وراح فتح المكتبه الى مقفوله بقالها خمسه وعشرين سنه وفى لحظة لقى فى المكتبه دى شنطه مليانه باالفلوس والدهب مليانه اوى اخد الشنطة وراح بيها للعجوز وقالها نا لقيتها فى المكتبه رد عليه العجوز قاله دى ملكك حقك لوحدك رفض انه ياخودها لوحده وقال للعجوز لازم نقسمها ويكون ليك نصيب وحق فيها العجوز رفض وقاله ده رزقك لانك انتا عاملت خير كتير وده ربنا بيعوض صبرك خير راح صاحبه بتاع اسكندريه وهو قاعد مع العجوز وبيفكر ازاى يرد الجميل ده للراجل العجوز دخلت بنت العجوز بتقدملهم الشاى حابها واتجوزها وبكده يبقى ردله الجميل ويكون نسيبه طول حياته وهو فى الفرح وقاعد جنب عروسته الى هى بنت العجوز فوجأ بأن صاحبه بتاع مصر فى الفرح وبيستقبل الناس الفرحه ماليه عنيه قام صحبنا بتاع اسكندريه العريس مسك المايك وقال سلام لصحبى بتاع مصر الى نزلنا من قطر واحد واتقبلنا على طربيظة واحده وكل واحدفينا معاه جنيه بس سلام لصحبى بتاع مصر الى كسيبنا سوى وعلينا سوى فى وقت واحد سلام لصحبى بتاع مصر الى كل مانزلت يرفعنى وكل ماينزل ارفعه سلام لصحبى بتاع مصر الى لما كان فى عز مكان فى عز الحوجه ليه كنت عمرى مارجعه سلام لصحبى بتاع مصر الى دخلته بيتى ولقيت نظرة اعجاب فى عنيه لمراتى ادتهاله وحرمت نفسى من السعاده الحقيقه سلام لصحبى بتاع مصر الى لما كنت فى عز الحوجه له ردنى وقال للبواب اديله شويه فلوس وقوله مايجيش هنا تانى سلام لصحبى بتاع مصر

صحبنا بتاع مصر حس انه مالوش لزمة فى اليله دى وشكله بقى وحش اوى ادام الناس
مسك المايك صاحبه بتاع مصر وقال سلام لصحبى بتاع اسكندريه الى نزلنا من قطر واحد واتقبلنا على طربيظة واحده وكل واحد فينا معاه جنيه بس سلام لصحبى بتاعاسكندريه الى كسيبنا سوى وعلينا سوى فى وقت واحد سلام لصحبى بتاع اسكندريه الى كل مانزلت يرفعنى وكل ماينزل ارفعه سلام لصحبى بتاع اسكندريه الى دخلنى بيته وجوزنى مراته علشان يرضينى سلام لصحبى بتاع اسكندريه الى جالى لحد بيتى علشان اقف معاه فى محنته قولت لبواب ارميله شويه فلوس وقوله مايجيش هنا تانى علشان مايشوفش مراته فى بيتى وفى حضنى سلام لصحبى بتاع اسكندريه الى بعتله ابويا الراجل العجوز بشنطة الفلوس سلام لصحبى بتاع اسكندريه الى الست الى قاعده جنبه على الكرسى دى تبقى اختى سلام لصحبى بتاع اسكندريه ماكنتش عاوزك تعرف او تحس ان انا بردلك جزء من جمالك والاخوة الى بينا
يااترى فى حد فى زمنا ده كده
https://hoda94.ahlamontada.net

ياترى فى صاحب كده فى الزمن ده
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-